تبلیغات از جمله پدیده های اثرگذار بر زندگی مردم در طول تاریخ (به طور غیرمستقیم) و در قرن بیستم (به طور مستقیم) بوده است. بنابراین مطالعه آن از سوی جامعه شناسان به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است.جامعه شناسی تبلیغات با نگاهی به جامعه شناسی ارتباطات وروانشاسی اجتماعی،افکارعمومی وبازاریابی تکمیل می شود،زیرا موظف است از زوایای مختلف آثاراجتماعی تبلیغات را بررسی کند.جامعه شناسی تبلیغات مطالعه تاثیرات پدیده تبلیغات براقشاروگروها به طور خاص (مثلا کودکان)وتاثیرات تبلیغات برجامعه به طورعام(تاثیرات برزبان یک ملت)است.بحث جامهع شناسی تبلیغات،ازیک طرف تاثیرات مثبت ومنفی تبلیغات است وازطرفی کنترل وهدایت درست است این تبلیغات برای تاثیرگذاری برجامعه.یعنی جامعه شناسان می کوشند که تاثیرات منفی تبلیغات را شناسایی وبشناسانند تا ابعادمنفی تبلیغات کاهش یابد.ازسوی دیگرصاحبان کالاها،محصولات وتبلیغات چی ها می کوشند راه نفوذ براجتماع را بیابند بیشتروبیشتر بفروشند.
تبلیغات را می توان به دودسته تبلیغات مثبت وتبلیغات منفی تقسیم بندی کرد.بسیاری از تبلیغات مثبت،انسان سازوسرنوشت ساز هستند ودربالابردن سطح آگاهی مردم ووسعت بخشیدن به جنبه های مختلف فرهنگ جامعه موثرند.اما تبلیغات منفی،فقط جنبه سود و منفعت وتمجید از محصول،تفکرواندیشه و…مبالغه می کند و حقیقت را درپرده ای ازابهام می پوشاند.
نام دوره | جامعه شناسی تبلیغات |
کد دوره | PR1071 |
مدت دوره | ۱۶ساعت |
برگزار کننده | مرکز علمی کاربردی شهرداری بیارجمند |
شروع آزمون | روز۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰ |
پایان آزمون | روز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ |
ساعت وبینار
ساعت آزمون |
ساعت ۱۱ صبح
ساعت ۱۴:۰۰ |