روابط عمومی در مدیریت شهری

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
رایگان

 

امروزه به‌دلیل گسترش فرهنگ شهرنشینی و افزایش جمعیت ساکن در شهرها، تامین مایحتاج زندگی جامعه شهری ازجمله مهم‌ترین مسائلی است که مورد توجه سازمان‌های مرتبط با امور شهری و در رأس همه این سازمان‌ها، شهرداری قرار می‌گیرد.
توسعه روزافزون شهرها و مسائل و مشکلات ناشی از آن، شهرداری‌ها را از یک سازمان صرفاً خدماتی، تبدیل به سازمانی گسترده با ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کرده و روزبه‌روز به نقش اجتماعی این نهاد مردمی رونق بیشتر می‌دهد.
بدون مشارکت شهروندان، اداره مطلوب یک شهر تقریباً غیرممکن خواهد بود. در این میان برقراری ارتباط صحیح و تعامل منطقی با شهروندان حائز اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در چنین سازمانی نقشی بی‌بدیل و تعیین‌کننده به‌نظر می‌رسد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با روابط عمومی نهادهای دولتی و بخش خصوصی نیست؛ چرا که در نهادهای دولتی اکثراً بودجه از طریق دولت تامین و معمولاً نقش مردم و رضایت آنها چندان تأثیری در امورات چنین سازمان‌هایی ندارد، درصورتی که در شهرداری‌ها، رضایت و عدم‌رضایت شهروندان مستقیماً در نحوه اداره شهرها تأثیر می‌گذارد.
واضح است که هرگونه اختلال در ارتباط بین شهرداری‌ها و شهروندان، مشکلات جبران‌ناپذیری را بر مدیریت شهری وارد خواهد کرد. لذا روابط عمومی در شهرداری‌ها، بایستی با ایجاد و حفظ خطوط دوجانبه ارتباطی و درک متقابل بین مردم و سازمان پایه و اساس همکاری متقابل و تعامل سازنده را پی‌ریزی و با استفاده از تکنیک‌های ارتباطی معقول و مناسب، پیوسته از خواسته‌ها و نظریات عموم مردم آگاه و پاسخگوی نیاز آنها باشد.
روابط عمومی در شهرداری‌ها، بایستی به‌عنوان وکیل مدافع از یک سو، سعی در اطلاع‌رسانی و تبلیغ عملکرد مدیران و کارکنان مجموعه کرده و از سویی دیگر، به‌عنوان مدعی‌العموم نیازها و پیشنهادات شهروندان را به مدیران انتقال و پیگیر خواسته‌های آنان باشند.
روابط عمومی در مدیریت شهری علاوه بر اینکه باید در اطلاع‌رسانی صحیح و سریع طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری‌ها و پدید آوردن زمینه مشارکت شهروندان در برنامه‌های شهرداری به‌طور شبانه‌روزی فعال باشد، می‌بایست به‌علت افزایش انتظارات شهروندان و سازمان‌های موجود در جامعه از شهرداری‌ها و مدیران شهری، به سمت ایجاد و تحقق روابط عمومی مردم‌گرا، که در آن آگاهی از محتوای افکار عمومی و ارائه پاسخ‌های حرفه‌ای به شهروندان و رسانه‌ها اصل عمده است، گام بردارند و با انجام نظرسنجی‌های علمی و اصولی، نیازها و اولویت‌های اصلی شهروندان را برای مدیران ارشد شهری مشخص کند تا فاصله میان این نیازها و اولویت‌های اجرایی مدیران کاهش یابد.
بنابراین توجه به هر دو بعد ارتباطات، یعنی ارتباطات درون‌سازمانی و ارتباطات برون‌سازمانی، ضرورتی برای انجام بهینه فعالیت‌های روابط عمومی در شهرداری محسوب می‌شود. در بعد ارتباطات درون‌سازمانی، همگرایی سازمان را مدنظر قرار داده و در بعد ارتباطات برون‌سازمانی، همراهی رسانه‌ها و مشارکت مردمی را مورد توجه قرار می‌دهد.

 

نام دوره روابط عمومی در مدیریت شهری
کد دوره PR0742
مدت دوره ۸ساعت
برگزار کننده مرکز علمی کاربردی شهرداری بیارجمند
شروع آزمون روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
پایان آزمون روز ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
ساعت آزمون ساعت ۱۰ صبح

رتبه بندی و بررسی

۰.۰
امتیاز میانگین
۰ رای
۵
۰
۴
۰
۳
۰
۲
۰
۱
۰
چه تجربه ای دارید؟ ما خیلی دوست داریم بدانیم!
نظری ثبت نشده است
Show more reviews
چه تجربه ای دارید؟ ما خیلی دوست داریم بدانیم!

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to Top
Scroll to Top