عیب یابی شبکه های کامپیوتری

وضعیت فعلی
ثبت نام نشده
قیمت
بسته شد
شروع کنید
این دوره در حال حاضر بسته است
دوره
اطلاعات دوره

 

ورود شبکه های کامپیوتری به سازمان ها عصر جدیدی از ارتباط را بوجود آورد. با استفاده از سرویس های شبکه و تکنولوژی های جدید شبکه چون تکنولوژی مجازی سازی و سرویس ایمیل، سازمان ها به فعالیت های خود سرعت فوق‌العاده دادند. علاوه بر این افزایش سرعت، امنیت اطلاعات و داده ها هم افزایش یافته در عین حال که بسیاری از هزینه ها به مرور کاهش می یابد. بنابراین سازمان های بسیاری به سمت پیاده سازی شبکه های کامپیوتری و همچنین مدرن سازی دیتاسنتر ها پرداختند. اکنون بسیاری از سازمان ها زیرساخت شبکه دارند. و در هر سازمانی یک مسئول فناوری اطلاعات که با کاربران درگیر است ( به این شخص help desk می گویند). Help Desk های عزیز باید قادر به بررسی و رفع مشکلات اولیه در شبکه باشند. به عنوان مثال یکی از کاربران تلفن را برداشته و به واحد فناوری اطلاعات زنگ می زند. شبکه کنده، وارد گوگل نمیشه، می خوام برم آپارات تو ساعت اداری فیلم بینم آقا نمیره و از این دست تماس ها. جدیداً، تلگرامم کار نمیکنه باور کن کار اداری باهاش دارم. Help Desk هم باید باور کرده و به فکر راه چاره باشند.

به طور کلی عیب یابی شبکه از زمان ورود شبکه های کامپیوتری به سازمان وارد سازمان ها شد. مدیران شبکه و همچنین Help Desk ها مسئول عیب یابی شبکه سازمان هستند. با استفاده از ابزار های موجود اقدام به عیب یابی کرده و پس از پیدا کردن مشکل اقدام به برطرف کردن آن می کنند. برای عیب یابی باید مهارت های خاصی وجود داشته باشد. می توان گفت که در برخی از موارد متخصصان شبکه هم در عیب یابی شبکه می مانند. اما در عیب یابی شبکه می تواند از ابزار هایی کمک بگیرید.

در میان طیف تقریبا نامحدود مشکلات کامپیوتری، مشکلات مربوط به شبکه‌ جایگاه خاص خود را دارند. عدم دسترسی به اینترنت برای بسیاری از کاربران یک مشکل غیر قابل تحمل است. این مشکل زمانی حادتر می‌شود که شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی اعلام می‌کند از طرف شرکت هیچ مشگلی وجود ندارد.

 

 

نام دوره اصول و مبانی اطلاع رسانی
کد دوره PR0101
مدت دوره ۸ساعت
برگزار کننده مرکز علمی کاربردی شهرداری بیارجمند
شروع آزمون روز ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
پایان آزمون روز ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ساعت آزمون ساعت ۱۰ صبح

دیدگاهتان را بنویسید

به بالای صفحه بردن